Plan pracy na miesiąc czerwiec – Przedszkole Józefów
Grupa 3 latki
Temat tygodnia | Sposób realizacji | Przewidywane osiągnięcia |
Dzieci świata | - Zabawa doskonaląca orientację na kartce papieru.
- Praca nad warstwą tekstową piosenki „Lato ciepłem nas otuli”.
- Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Koła”.
- Zabawa utrwalająca orientację w schemacie ciała „Pokaż mi””.
- Zabawa sensoryczna „Obrazy na kaszy”.
- Zabawa ćwicząca umiejętność porównywania wielkości „Większe niż”.
- Pogadanka z wykorzystaniem ilustracji „Inny kraj, inny dom”.
- Zabawa usprawniająca narządy mowy „Indiański okrzyk”.
- Wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych.
| - Określa kierunki i miejsca na kartce papieru.
- Bierze udział w zabawach muzyczno-ruchowych, śpiewa piosenkę.
- Klasyfikuje przedmioty według koloru, wielkości i kształtu.
- Słucha muzyki, współdziała z dziećmi podczas odpoczynku.
- Bierze udział w ćwiczeniach gimnastycznych, wykazuje się sprawnością ruchową.
- Wykonuje eksperymenty plastyczne farbami.
- Porównuje wielkości.
- Odpowiada na pytania, uważnie słucha, nazywa elementy zamieszczone na ilustracjach.
- Usprawnia narządy mowy.
- Używa chwytu pisarskiego podczas rysowania.
|
A ja rosnę i rosnę | - Integracyjna zabawa powitalna „Dzień dobry”.
- Zabawa matematyczna „Pluszaki”.
- Zabawa matematyczna „Długości”.
- Zabawa słowna „Kiedy będę już dorosły”.
- Grupowa praca plastyczna „Piramida żywienia”.
- Prezentacja obrazkowa „Sporty”.
-
- Ćwiczenie małej motoryki „Zapinamy guziki”.
| - Używa zwrotów grzecznościowych podczas powitania.
- Porównuje wielkości.
- Dokonuje pomiaru długości przedmiotów i wzrostu.
- Mówi płynnie i wyraźnie.
- Bierze udział w zajęciach plastycznych, współdziała z dziećmi w zabawie.
- Opowiada o swoich doświadczeniach sportowych wspierając się obrazkami.
- Usprawnia małą motorykę, wykonuje czynności samoobsługowe.
|
Wakacje tuż-tuż | - Ćwiczenie małej motoryki „Paluszkowe obrazy”.
- Zabawa logopedyczna „Szum morza”.
- Zabawa naśladowcza „Zrób to, co ja”.
- Zabawa z klasyfikowaniem „Górskie wyposażenie”.
- Zabawa orientacyjno- porządkowa „Górskie wędrówki”.
- Zabawa ćwicząca pamięć „Szczegóły”.
- Pogadanka rozwijająca zmysł węchu „Odstraszamy komary”.
- Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Czego brakuje”.
| - Usprawnia aparat mowy.
- Uczestniczy w zabawie naśladowczej, obdarza uwagą inne dzieci.
- Klasyfikuje przedmioty.
- Reaguje odpowiednio na hasło.
- Opisuje obrazek, wykazuje się pamięcią.
- Rozpoznaje zapach, używa zmysłu węchu.
- Wykazuje się spostrzegawczością.
|
W zoo | - Zabawa ruchowa „Figlarne małpki”.
- Zabawa ćwicząca mięśnie twarzy „Małpie minki”.
- Zabawa tropiąca „Gdzie jest małpka”.
- Zabawa manualno- matematyczna „Karmimy żyrafę”.
- Ćwiczenie aparatu mowy.
- Zabawa dźwiękonaśladowcza „Odgłosy zwierząt”.
- Zabawa skoczna „Duety”.
- Obserwacje przyrodnicze – szukanie śladów lata.
- Rozmowa na temat wakacyjnych planów.
| - Powtarza słowa rymowanki, porusza się zgodnie z poleceniem.
- Przedstawia emocje za pomocą mimiki.
- Odszukuje ukryty przedmiot, współdziała w zabawie.
- Przelicza elementy.
- Usprawnia aparat mowy.
- Uczestniczy w zabawie naśladowczej, naśladuje odgłosy.
- Wykonuje skoki, porównuje ich długość.
- Interesuje się przyrodą, dostrzega wartość otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej.
- Wypowiada się, mówi płynnie.
|
No Comments Yet