Blog

PLAN PRACY NA MIESIĄC CZERWIEC GRUPA 3-LATKI

Plan pracy na miesiąc czerwiec

Grupa 3 latki

Temat tygodnia Sposób realizacji Przewidywane osiągnięcia
Dzieci świata
  • Zabawa doskonaląca orientację na kartce papieru.
  • Praca nad warstwą tekstową piosenki „Lato ciepłem nas otuli”.
  • Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Koła”.
  • Ćwiczenia relaksacyjne.
  • Zabawa utrwalająca orientację w schemacie ciała „Pokaż mi””.
  • Zabawa sensoryczna „Obrazy na kaszy”.
  • Zabawa ćwicząca umiejętność porównywania wielkości „Większe niż”.
  • Pogadanka z wykorzystaniem ilustracji „Inny kraj, inny dom”.
  • Zabawa usprawniająca narządy mowy „Indiański okrzyk”.
  • Wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych.
  • Określa kierunki i miejsca na kartce papieru.
  • Bierze udział w zabawach muzyczno-ruchowych, śpiewa piosenkę.
  • Klasyfikuje przedmioty według koloru, wielkości i kształtu.
  • Słucha muzyki, współdziała z dziećmi podczas odpoczynku.
  • Bierze udział w ćwiczeniach gimnastycznych, wykazuje się sprawnością ruchową.
  • Wykonuje eksperymenty plastyczne farbami.
  • Porównuje wielkości.
  • Odpowiada na pytania, uważnie słucha, nazywa elementy zamieszczone na ilustracjach.
  • Usprawnia narządy mowy.
  • Używa chwytu pisarskiego podczas rysowania.
A ja rosnę i rosnę
  • Integracyjna zabawa powitalna „Dzień dobry”.
  • Zabawa matematyczna „Pluszaki”.
  • Zabawa matematyczna „Długości”.
  • Zabawa słowna „Kiedy będę już dorosły”.
  • Grupowa praca plastyczna „Piramida żywienia”.
  • Prezentacja obrazkowa „Sporty”.
  •  
  • Ćwiczenie małej motoryki „Zapinamy guziki”.
  • Używa zwrotów grzecznościowych podczas powitania.
  • Porównuje wielkości.
  • Dokonuje pomiaru długości przedmiotów i wzrostu.
  • Mówi płynnie i wyraźnie.
  • Bierze udział w zajęciach plastycznych, współdziała z dziećmi w zabawie.
  • Opowiada o swoich doświadczeniach sportowych wspierając się obrazkami.
  • Usprawnia małą motorykę, wykonuje czynności samoobsługowe.
Wakacje tuż-tuż
  • Ćwiczenie małej motoryki „Paluszkowe obrazy”.
  • Zabawa logopedyczna „Szum morza”.
  • Zabawa naśladowcza „Zrób to, co ja”.
  • Zabawa z klasyfikowaniem „Górskie wyposażenie”.
  • Zabawa orientacyjno- porządkowa „Górskie wędrówki”.
  • Zabawa ćwicząca pamięć „Szczegóły”.
  • Pogadanka rozwijająca zmysł węchu „Odstraszamy komary”.
  • Zabawa rozwijająca spostrzegawczość  „Czego brakuje”.
  • Usprawnia małą motorykę.
  • Usprawnia aparat mowy.
  • Uczestniczy w zabawie naśladowczej, obdarza uwagą inne dzieci.
  • Klasyfikuje przedmioty.
  • Reaguje odpowiednio na hasło.
  • Opisuje obrazek, wykazuje się pamięcią.
  • Rozpoznaje zapach, używa zmysłu węchu.
  • Wykazuje się spostrzegawczością.
W zoo
  • Zabawa ruchowa „Figlarne małpki”.
  • Zabawa ćwicząca mięśnie twarzy „Małpie minki”.
  • Zabawa tropiąca „Gdzie jest małpka”.
  • Zabawa manualno- matematyczna „Karmimy żyrafę”.
  • Ćwiczenie aparatu mowy.
  • Zabawa dźwiękonaśladowcza „Odgłosy zwierząt”.
  • Zabawa skoczna „Duety”.
  • Obserwacje przyrodnicze – szukanie śladów lata.
  • Rozmowa na temat wakacyjnych planów.
  • Powtarza słowa rymowanki, porusza się zgodnie z poleceniem.
  • Przedstawia emocje za pomocą mimiki.
  • Odszukuje ukryty przedmiot, współdziała w zabawie.
  • Przelicza elementy.
  • Usprawnia aparat mowy.
  • Uczestniczy w zabawie naśladowczej, naśladuje odgłosy.
  • Wykonuje skoki, porównuje ich długość.
  • Interesuje się przyrodą, dostrzega wartość otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej.
  • Wypowiada się, mówi płynnie.

 

No Comments Yet


Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *