STATUT NIEPUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA JĘZYKOWO-ARTYSTYCZNEGO „MAŁY ŚWIAT
§ 1
- Przedszkole, zwane dalej „Przedszkolem”, ma nazwę w brzmieniu: Niepubliczne Przedszkole Językowo-Artystyczne „Mały Świat”.
- Niepubliczne Przedszkole „Mały Świat” jest przedszkolem o profilu językowo-artystycznym.
- Nazwa Przedszkola używana jest w pełnym brzmieniu. Na pieczęciach i stemplach mogą być używane skróty.
- Siedzibą Przedszkola jest Józefów, ul. Samorządowa 30
§ 2
- Przedszkole jest przedszkolem niepublicznym działającym na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, zwanej dalej „ustawą”.
- Organem prowadzącym Przedszkole jest osoba fizyczna Małgorzata Kowalik.
- Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest: Mazowiecki Kurator Oświaty.
§ 3
- Przedszkole pełni funkcję wspierającą rodzinę w wychowaniu dzieci oraz doradczą. Wspieranie rodziny w wychowaniu dzieci polega na dążeniu do spójności wychowania prowadzonego przez Przedszkole i rodzinę.
- Podstawowym celem Przedszkola jest wspieranie integralnego rozwoju dziecka poprzez:
- rozpoznawanie potrzeb i możliwości rozwojowych dzieci;
- stwarzanie warunków edukacyjnych dostosowanych do rozwoju, dyspozycji i cech dziecka;
- wspieranie samodzielnych działań dziecka;
- pracę z dzieckiem zdolnym i przejawiającym szczególne potrzeby opiekuńcze i wychowawcze;
- wspieranie dziecka w odnajdywaniu swojego miejsca w grupie rówieśniczej i nawiązywaniu pozytywnych kontaktów z innymi osobami;
- stwarzanie warunków do podejmowania działań twórczych i artystycznych;
- tworzenie warunków do przeżywania przez dziecko satysfakcji z własnego działania i osiąganych sukcesów.
- Przedszkole organizuje we współpracy z rodzicami udzielanie dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej poprzez:
- prowadzenie obserwacji dzieci;
- prowadzenie zajęć dostosowanych do potrzeb i możliwości dzieci;
- współpracę z psychologiem, pedagogiem i logopedą;
- respektowanie orzeczeń, wskazań specjalistów z poradni psychologiczno-pedagogicznej;
- prowadzenie działań stymulacyjnych.
§ 4
- Przedszkole przyjmuje dzieci, których rodzice (opiekunowie prawni) pragną powierzyć je opiece wychowawczej Przedszkola i zobowiązują się do współdziałania z Przedszkolem w wychowaniu dziecka.
- Dzieci przyjęte do Przedszkola, niezależnie od przekonań rodziców, uczestniczą w procesie wychowawczym wynikającym z programu wychowania realizowanego w Przedszkolu.
- Przedszkole udziela pomocy rodzicom w zakresie poznawania zdrowych zasad wychowania (psychologia, pedagogika) i rozpoznawania zagrożeń wychowawczych – w celu ochraniania dzieci przed wpływami szkodliwymi dla ich rozwoju.
§ 5
Zadania związane z bezpieczeństwem
- W czasie zajęć w Przedszkolu i poza nim za bezpieczeństwo i zdrowie dzieci odpowiedzialny jest nauczyciel, któremu Dyrektor powierzył prowadzenie oddziału w godzinach określonych harmonogramem.
- W grupie może być zatrudniona osoba jako pomoc nauczyciela, która pomaga w sprawowaniu opieki nad dziećmi i w czynnościach samoobsługowych.
- Do obowiązków wyznaczonych pracownikom obsługi należy codzienna kontrola bezpieczeństwa terenu i stanu technicznego urządzeń. W przypadku stwierdzenia jakiegokolwiek zagrożenia pracownik powinien usunąć istniejące zagrożenie, ewentualnie zabezpieczyć teren, a w razie niemożności usunięcia zagrożenia – zgłosić to Dyrektorowi.
- W trakcie zajęć poza terenem Przedszkola (spacery, wycieczki) zapewniona jest opieka nauczyciela oraz dodatkowo na każde 15 dzieci opieka jednej osoby dorosłej.
- Podczas pobytu w ogrodzie dzieci korzystają ze sprzętu dostosowanego do ich potrzeb i możliwości. Od pierwszych dni pobytu na terenie przedszkolnego ogrodu uczy się dzieci korzystania z urządzeń zgodnie z zasadami bezpieczeństwa.
- Podczas zabaw nie wolno dzieciom oddalać się samowolnie z terenu Przedszkola.
- Rodziców zobowiązuje się do współdziałania z nauczycielem, Dyrektorem i pozostałymi pracownikami Przedszkola w celu zapewnienia dzieciom bezpiecznego pobytu w Przedszkolu poprzez:
- informowanie nauczyciela o aktualnym stanie zdrowia dziecka, a szczególnie o chorobach i niedyspozycjach zagrażających jego zdrowiu i życiu;
- współdziałanie z nauczycielem w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych domu i Przedszkola w zakresie wdrażania u dzieci bezpiecznych zachowań.
- W Przedszkolu nie stosuje się żadnych zabiegów lekarskich, jedynie wynikające z udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.
§ 6
Bezpieczeństwo dzieci w drodze do Przedszkola i z Przedszkola do domu
- Rodzice dziecka są odpowiedzialni za jego bezpieczeństwo i mają obowiązek osobistego przyprowadzania go do Przedszkola i odbierania z Przedszkola.
- Rodzice powinni przyprowadzić dziecko i oddać pod opiekę osoby dyżurującej.
- Dziecko może być wyjątkowo przyprowadzane i odbierane przez inne osoby dorosłe upoważnione na piśmie przez rodziców dziecka.
- Upoważnienie, które znajduje się w dokumentacji Przedszkola, powinno zawierać imię i nazwisko, numer i serię dowodu osobistego osoby wskazanej przez rodziców.
- Rodzice przejmują odpowiedzialność prawną za bezpieczeństwo dziecka odbieranego z Przedszkola przez upoważnioną przez nich osobę.
- W przypadku zgłoszenia się po dziecko osoby nieupoważnionej pisemnie lub osoby upoważnionej, której stan wskazuje na spożycie alkoholu lub narkotyków, dziecko nie będzie oddane pod jej opiekę.
- Podczas odbierania dziecka z Przedszkola nauczyciel przekazuje dziecko pod opiekę osobie odbierającej. Od momentu przekazania dziecka odpowiedzialność za jego bezpieczeństwo ponosi osoba odbierająca.
- Życzenia rodziców dotyczące nieodbierania dziecka przez jednego z rodziców muszą być poparte stosownymi prawomocnymi orzeczeniami sądowymi.
- W przypadku nieodebrania dziecka po upływie czasu godzin otwarcia placówki mają zastosowanie odrębne przepisy.
§ 7
- Przedszkole zapewnia dzieciom opiekę, wychowanie i nauczanie – w warunkach akceptacji i bezpieczeństwa, umożliwiających osiągnięcie gotowości szkolnej poprzez:
- zabawy, prace dowolne dzieci, czynności samoobsługowe oraz prace użyteczne;
- zajęcia zaplanowane przez nauczyciela, zajęcia indywidualne z dziećmi;
- tworzenie atmosfery akceptacji i bezpieczeństwa;
- uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo;
- podtrzymywanie działań sprzyjających promocji i ochronie zdrowia;
- przekazywanie wiedzy o zdrowym stylu życia, ocenie zachowań służących i zagrażających zdrowiu;
- stwarzanie warunków sprzyjających spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej;
- organizowanie wycieczek i wyjść poza teren Przedszkola zgodnie z odrębnymi przepisami;
- zapewnienie dzieciom opieki oraz możliwości zaspokajania podstawowych potrzeb emocjonalnych, poznawczych i społecznych oraz ochrona ich więzi emocjonalnych;
- zachęcanie do wyrażania własnych myśli i uczuć.
- Przedszkole organizuje i udziela dzieciom, ich rodzicom pomocy psychologiczno-pedagogicznej na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
- Korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w Przedszkolu jest dobrowolne i nieodpłatne.
§ 8
- Podstawowymi celami, jakie zakłada się w pracy opiekuńczej i wychowawczej w Przedszkolu, są:
- zapewnienie opieki nad dzieckiem odpowiednio do jego potrzeb i możliwości;
- wspomaganie i ukierunkowywanie rozwoju dziecka przy uwzględnieniu wrodzonego potencjału dziecka i możliwości rozwojowych;
- współdziałanie z rodzicami;
- przygotowywanie dzieci do nauki szkolnej.
- Zadaniem Przedszkola jest tworzenie wspólnoty wychowawczej, którą tworzą nauczyciele, rodzice i dzieci.
- Przedszkole zapewnia poszanowanie tożsamości dzieci w zakresie:
- narodowości;
- praktyk religijnych.
Jednocześnie Przedszkole pomaga dziecku i jego rodzicom w integracji i współpracy w nowym środowisku.
§ 9
Zadaniem wspólnoty wychowawczej jest podejmowanie wszelkich działań mających na celu angażowanie środowiska przedszkolnego, nauczycieli i rodziców do podejmowania i realizowania wspólnych inicjatyw zmierzających do integralnego wychowywania dzieci, wspierania ich uzdolnień oraz tworzenia rodzinnego klimatu.
§ 10
Sposób realizacji zadań Przedszkola
- Zadania opiekuńcze Przedszkole realizuje, w szczególności przestrzegając następujących zasad:
- przez cały dzień od chwili przejęcia dziecka od rodziców zapewnia się dziecku opiekę zgodnie z odrębnymi przepisami i organizacją Przedszkola;
- w Przedszkolu dba się o miłą, pogodną atmosferę i odpowiednie warunki do zabawy;
- zapewnia troskę o bezpieczeństwo, zdrowie i prawidłowy rozwój dziecka;
- czuwa się nad zdrowiem i kształtowaniem postaw zdrowotnych dzieci.
- Współpracę z rodzicami i wspomaganie rodziny Przedszkole realizuje poprzez:
- zapewnienie indywidualnych spotkań rodziców z Dyrektorem oraz z nauczycielami, podczas których na bieżąco informuje się o konkretnych sytuacjach dotyczących rozwoju i postępach dziecka;
- organizowanie spotkań w formie wykładów i prelekcji, warsztatu podczas których omawiane są zagadnienia dotyczące rozwoju i wychowania dzieci;
- udostępnianie i propagowanie wśród rodziców literatury z zakresu pedagogiki i wychowania oraz psychologii rozwojowej dziecka;
- prowadzenie zajęć otwartych;
- publikowanie artykułów szkoleniowych i poglądowych na stronie internetowej w zakładce Aktualności.
- Zadania wychowawcze nauczyciel realizuje, uwzględniając potrzeby i możliwości rozwojowe dziecka w szczególności w zakresie:
- poznawania i rozumienia siebie i świata;
- nabywania umiejętności poprzez działanie;
- odnajdywania swojego miejsca w grupie rówieśniczej – wspólnocie;
- budowania systemu wartości.
- Zadania edukacyjne w Przedszkolu realizuje się poprzez:
- 1) prowadzenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych zgodnie z programem wychowania przedszkolnego, uwzględniającym podstawę programową;
- 2) systematyczną obserwację i diagnozę;
- 3) kształtowanie umiejętności obserwacji, ułatwianie zrozumienia zjawisk zachodzących w dostępnym doświadczeniu dziecka, otoczeniu przyrodniczym społecznym, kulturowym i technicznym;
- 4) rozbudzanie ciekawości poznawczej, zachęcanie do aktywności badawczej;
- 5) rozwijanie wrażliwości estetycznej, tworzenie warunków do rozwoju wyobraźni, fantazji oraz ekspresji plastycznej, muzycznej i ruchowej;
- 6) umożliwienie osiągnięcia przez dziecko określonego standardu umiejętności oraz gotowości do podjęcia nauki w szkole;
- 7) umożliwienie dzieciom poznania środowiska szkolnego, nawiązanie i kontynuowanie współpracy ze szkołą podstawową.
- Przedszkole organizuje dla swoich wychowanków różnorodne formy krajoznawstwa i turystyki, mające na celu poznawanie środowiska przyrodniczego, tradycji, zabytków i kultury naszego kraju, jak również upowszechnia formy aktywnego wypoczynku i zasady ochrony środowiska naturalnego.
- Przedszkole jest miejscem spotkań wychowanków i ich rodzin. Wspólnie organizuje pikniki rodzinne, Dzień Babci i Dziadka, jasełka, zajęcia otwarte, Dzień Rodziny i inne. W miarę możliwości finansowych organizowane uroczystości pokrywane są ze środków dotacji oświatowej.
- O wszelkich zmianach w trybie funkcjonowania placówki Rodzice są powiadamiani pisemnie drogą elektroniczną (email), wiadomością SMS oraz w formie ogłoszenia na tablicy ogłoszeń ze stosownym wyprzedzeniem.
- W sytuacjach niezależnych od Przedszkola (zdarzenia losowe, niemożliwe do przewidzenia w chwili zawierania Umowy), Przedszkole może o takich zmianach powiadomić Rodziców w trybie nagłym zawieszając lub skracając zajęcia.
- Wszystkie informacje skierowane do Rodziców dotyczące organizacji zadań statutowych wysyłane są do Rodziców pisemnie drogą elektroniczną (email), wiadomością SMS oraz w formie ogłoszenia na tablicy ogłoszeń ze stosownym wyprzedzeniem.
§ 11
- Wychowanie do wartości obejmuje w szczególności:
1) wychowanie patriotyczne – polegające na:
- rozwijaniu uczuć patriotycznych,
- rozwijaniu tożsamości narodowej, etnicznej i językowej,
- zaznajamianiu dzieci z godłem Polski, barwami narodowymi, hymnem narodowym,
- wychowywaniu do prawidłowej postawy wobec symboli narodowych,
- rozwijaniu zainteresowań pięknem i bogactwem kraju,
- przygotowywaniu uroczystości patriotycznych z udziałem dzieci;
2) wychowanie do poszanowania języka i kultury narodowej – polegające na:
- dostarczaniu dzieciom wzorów pięknej mowy polskiej,
- organizowaniu dziecięcych zabaw teatralnych,
- przygotowywaniu inscenizacji znanych piosenek i tekstów literackich,
- zachęcaniu dzieci do własnej twórczości słownej,
- organizowaniu spotkań z twórcami sztuki: filharmonii, teatru itp.,
- organizowaniu wyjazdów do teatru lalek, muzeum i innych wycieczek kulturalno-krajoznawczych.
§ 12
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana w Przedszkolu polega na rozpoznaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dziecka oraz jego możliwości wynikających z konkretnych uwarunkowań.
- Pomoc udzielana rodzicom i nauczycielom polega na wspieraniu ich w rozwiązywaniu problemów wychowawczych, na rozwijaniu umiejętności wychowawczych oraz troski o to, aby oddziaływanie rodziców i nauczycieli było spójne i wspierające dziecko.
- Za udzielanie ustalonych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej konkretnym dzieciom w oddziale przedszkolnym odpowiada, pod kierunkiem Dyrektora, nauczyciel, któremu powierzono oddział.
- W Przedszkolu realizowane są niezbędne formy pomocy dostosowane do aktualnych potrzeb wychowanków.
- W Przedszkolu może być utworzony zespół wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w celu pobudzenia psychoruchowego i społecznego dziecka.
- Wczesne wspomaganie dziecka prowadzone jest bezpośrednio z dzieckiem i jego rodziną od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole.
- Warunki organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dziecka określają odrębne przepisy.
§ 13
Organami Przedszkola są:
- Organ prowadzący – pełniący jednocześnie funkcję Dyrektora;
- Wicedyrektor;
- Dyrektor ds. dydaktycznych.
§ 14
Dyrektor Przedszkola
- Dyrektor kieruje Przedszkolem zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz organu nadzorującego działalność Przedszkola.
- Dyrektor jest jednoosobowym organem wykonawczym Przedszkola pełniącym funkcje zarządcze i na zasadzie jednoosobowego kierownictwa wykonuje obowiązki, a także posiada uprawnienia oraz odpowiedzialność, określone w przepisach prawa powszechnie obowiązującego.
- Dyrektor w wykonaniu swoich zadań współpracuje z organami statutowymi Przedszkola oraz rozstrzyga kwestie sporne i konflikty w ramach swoich kompetencji.
- Ustala dni dodatkowo wolne poza dniami ustawowo wolnymi od pracy.
§ 15
Wicedyrektor powoływany jest bezpośrednio przez Dyrektora Przedszkola, który ustala zakres uprawnień, obowiązków i odpowiedzialności.
§ 16
Wicedyrektor Przedszkola
- Wicedyrektor sprawuje bieżący nadzór nad działalnością Przedszkola.
- Jest bezpośrednim przełożonym, z upoważnienia dyrektora dla nauczycieli oraz pozostałego personelu.
- Pełni bieżący nadzór kierowniczy nad pracą całego Zespołu.
- Podczas nieobecności w pracy Dyrektora Przedszkola przejmuje uprawnienia zgodnie z jego kompetencjami, a w szczególności:
- podejmuje decyzje w sprawach pilnych,
- podpisuje dokumenty w zastępstwie lub z upoważnienia Dyrektora,
- Wnioskuje do Dyrektora o przyznanie premii, nagradzania i wyróżniania Nauczycieli oraz pracowników obsługi za osiągnięcia w pracy zawodowej.
- Ma prawo w przypadku naruszenia dyscypliny pracy przez nauczycieli lub pracowników obsługi do wystąpienia z wnioskiem do Dyrektora Przedszkola o ukaranie ich.
- Opracowuje harmonogram dyżurów w czasie przerw świątecznych i wakacyjnych, harmonogram wyjść poza teren przedszkola.
- Organizuje zastępstwa za nieobecnych nauczycieli w celu zapewnienia ciągłości realizacji planów nauczania, wychowania i opieki oraz pracowników obsługi w celu zapewnienia kontynuacji ich obowiązków.
- Na bieżąco i systematycznie kontroluje pracę nauczycieli i pracowników obsługi podczas pełnienia obowiązków.
- Ma prawo używania pieczątki osobowej z tytułem „wicedyrektor” oraz podpisywania dokumentów, których treść jest zgodna z zakresem jego zadań i kompetencji.
- Wykonuje inne prace związane z działalnością Przedszkola zlecone przez Dyrektora.
§ 17
Dyrektor ds. dydaktycznych powoływany jest bezpośrednio przez Dyrektora Przedszkola, odpowiada on za poziom dydaktyczno-wychowawczy przedszkola.
§ 18
Dyrektor ds. dydaktycznych
W zakresie organizacji działalności Przedszkola:
- Sprawuje nadzór nad działalnością dydaktyczną oraz wychowawczą.
- Organizuje pracę dydaktyczno-wychowawczą nauczycieli.
- Prowadzi czynności związane z organizacją nadzoru pedagogicznego.
- Kształtuje sprzyjający klimat nauczania i wychowania w Przedszkolu.
- Integruje pracę nauczycieli i innych pracowników dydaktycznych.
- Kontroluje na bieżąco pracę nauczycieli i pracowników dydaktycznego.
- Wykonuje inne prace związane z działalnością przedszkola zlecone przez Dyrektora.
W zakresie nadzoru pedagogicznego:
- Przygotowuje Roczny Plan Pracy Przedszkola.
- Przygotowuje Plan Nadzoru Pedagogicznego
- Realizuje zadania ujęte w Planie Nadzoru Pedagogicznego za które jest odpowiedzialny.
- Sprawuje nadzór nad realizacją Podstawy Programowej przez nauczycieli.
- Sprawuje nadzór pedagogiczny nad pracą nauczycieli.
- Obserwuje zajęcia programowe i inne zajęcia prowadzone przez nauczycieli celem systematycznego doskonalenia ich pracy.
- Prowadzi kontrolę dokumentacji pedagogicznej:
- dzienników zajęć,
- dzienników zajęć dodatkowych,
- planów dydaktyczno-wychowawczych nauczycieli,
- obserwacji dzieci prowadzonej przez nauczycieli,
- projektów edukacyjnych.
- Prowadzi konsultacje metodyczne dla nauczycieli.
- Prowadzi kontrolę w zakresie Gotowości Szkolnej 6 latków.
- Przeprowadza szkolenia Zespołu Nauczycielskiego.
- Przygotowuje Sprawozdanie Półroczne i Roczne z Nadzoru Pedagogicznego.
§ 19
Współpraca z rodzicami
- Przedszkole współpracuje z rodzicami dzieci w szczególności w zakresie wychowania, opieki i nauczania. Poza bieżącą indywidualną współpracą formy i sposoby organizacji rodziców ustala Dyrektor.
- Dyrektor i nauczyciele współpracują z rodzicami w celu stworzenia jak najlepszych warunków rozwoju dzieci, ujednolicenia procesu dydaktyczno-wychowawczego oraz podwyższenia poziomu pracy Przedszkola, w szczególności organizują:
1) konsultacje indywidualne z inicjatywy nauczycieli lub rodziców – systematycznie w miarę potrzeb;
2) zebrania ogóle rodziców – w miarę potrzeb, nie rzadziej jak dwa razy w roku;
3) zajęcia otwarte dla rodziców;
4) uroczystości i imprezy okolicznościowe z udziałem dzieci, rodziców oraz najbliższych członków rodziny – według harmonogramu;
5) kącik dla rodziców z aktualnymi informacjami o działalności placówki, realizowanych zadaniach, tematach kompleksowych i innych wydarzeniach – na bieżąco;
6) spotkania ze specjalistami i zaproszonymi gośćmi.
- Rodzice mają prawo do:
1) uzyskiwania na bieżąco rzetelnej informacji na temat swojego dziecka;
2) uzyskania informacji podnoszących ich wiedzę psychologiczno-pedagogiczną,
3) kontaktów ze specjalistami – psychologiem, logopedą, pedagogiem;
4) zgłaszania uwag i propozycji dotyczących organizacji pracy Przedszkola.
- Do podstawowych obowiązków rodziców dziecka należy:
- 1) przestrzeganie niniejszego statutu;
- 2) przyprowadzanie i punktualne odbieranie dziecka z Przedszkola przez nich samych lub przez upoważnioną na piśmie osobę zapewniającą dziecku pełne bezpieczeństwo;
- 3) terminowe uiszczanie odpłatności za pobyt dziecka w Przedszkolu;
- 4) informowanie o przyczynach nieobecności dziecka w Przedszkolu, niezwłoczne zawiadamianie o zatruciach pokarmowych i chorobach zakaźnych;
- 5) udzielania pełnej informacji o sytuacji zdrowotnej dziecka, mającej wpływ na jego bezpieczeństwo i prawidłowe funkcjonowanie w grupie;
- 6) zapewnienie regularnego uczęszczania na zajęcia dziecku objętemu rocznym przygotowaniem szkolnym;
- 7) informowanie na bieżąco o zmianie miejsca zamieszkania, numerów telefonów kontaktowych itp.
- Po każdej nieobecności dziecka spowodowanej chorobą trwającą dłużej niż 10 dni i po każdej chorobie zakaźnej rodzice zobowiązani są do przedłożenia zaświadczenia lekarskiego o zdrowiu dziecka, zezwalającego na kontakty z innymi dziećmi.
§ 20
Tryb załatwiania skarg i wniosków
- Skargi, wnioski i opinie mogą być składane do Dyrektora Przedszkola ustnie bądź w formie pisemnej. Dyrektor wyznacza termin rozmowy w terminie nie dłuższym niż siedem dni od złożenia pisma. W rozmowie, w zależności od rodzaju sprawy, może uczestniczyć inna osoba z grona pracowników.
- Na skargi i wnioski, w których składający postuluje pisemną odpowiedź, Dyrektorowi przysługuje termin nie dłuższy niż 14 dni.
§ 21
- Organy Przedszkola współdziałają, szanując swoje kompetencje określone w statucie.
- Współpraca organów ma służyć dobru wspólnemu, którym jest Przedszkole, oraz dobru wychowanków, rodzin i pracowników. Wzajemne relacje dorosłych, w tym rodziców z nauczycielami, powinny być oparte na wzajemnym szacunku i powinny być przykładem dla dzieci.
§ 22
Organizacja działalności Przedszkola
- Podstawową jednostką organizacyjną Przedszkola jest oddział złożony z grupy dzieci według zbliżonego wieku. Zasady doboru dzieci do grupy mogą być rozszerzone o kryteria m.in. potrzeb indywidualnych dzieci, ich zainteresowań, uzdolnień.
- Maksymalna liczba dzieci w oddziale wynosi 25.
- Liczba oddziałów zależy od potrzeb i możliwości lokalowych Przedszkola.
- Do Przedszkola uczęszczają dzieci w wieku od 2,5. roku życia do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 6 lat;
§ 23
- Przedszkole pracuje w godzinach od 7.30 do 17.30, w dni robocze od poniedziałku do piątku. W okresie wakacyjnym Przedszkole pracuje w godzinach od 8.00 do 16.00.
- Do Przedszkola przyprowadzane są zdrowe dzieci.
- W sytuacjach pogorszenia się stanu zdrowia dziecka nauczyciel lub Dyrektor informuje rodziców o jego stanie, a rodzice są zobowiązani do niezwłocznego odebrania dziecka z Przedszkola.
- W sytuacjach nagłych wzywane jest pogotowie, z równoczesnym poinformowaniem rodziców.
- Przedszkole zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki nauki, wychowania oraz opieki, w szczególności poprzez:
- Utrzymywanie w czystości i w stanie pełnej sprawności technicznej urządzeń sanitarno-higienicznych.
- Zapewnienie właściwego oświetlenia, wentylacji i ogrzewania pomieszczeń przedszkolnych.
- Wyposażenie przedszkola w apteczkę zaopatrzoną w środki niezbędne do udzielania pierwszej pomocy i instrukcję o zasadach udzielania tej pomocy.
- Dokonywanie systematycznych przeglądów pomieszczeń, urządzeń i terenu przyszkolnego pod kątem warunków bezpieczeństwa oraz natychmiastowe usuwanie stwierdzonych usterek, uszkodzeń lub zagrożeń.
- Zainstalowanie monitoringu wizyjnego.
- Instalacje klimatyzacji poprawiającej komfort pracy w pomieszczeniach.
- Instalacje innych urządzeń i systemów poprawiających warunki zarówno w pomieszczeniach jak i na zewnątrz budynku przedszkola.
§ 24
- Rozkład dnia danego oddziału przedszkolnego dostosowany jest do potrzeb dzieci, wynikających z ich rozwoju fizycznego, emocjonalnego, intelektualnego i społecznego.
- Ramowy program dnia ustala Dyrektor z uwzględnieniem oczekiwań rodziców oraz zasad higieny, zdrowia i organizacji pracy.
- Szczegółowy program dnia dla oddziału ustala nauczyciel, któremu powierzono opiekę nad dziećmi, na podstawie ramowego rozkładu dnia z uwzględnieniem potrzeb i ich zainteresowań.
§ 25
Ramowy rozkład dnia określa dla każdego oddziału w szczególności: czas przyprowadzania i odbierania dzieci z Przedszkola, godziny posiłków oraz czas przeznaczony na nauczanie, wychowanie i opiekę.
§ 26
Czas trwania zajęć obowiązkowych uzależniony jest od indywidualnych możliwości dzieci lub programu autorskiego, jednak jednostka dydaktyczna nie powinna trwać dłużej niż 30 minut.
§ 27
- W Przedszkolu mogą być prowadzone zajęcia dodatkowe – uwzględniające potrzeby i możliwości rozwojowe dzieci.
- Rodzaj zajęć dodatkowych, ich częstotliwość i forma organizacyjna zależą od potrzeb i możliwości organizacyjnych Przedszkola.
- Organizacja i terminy zajęć dodatkowych są ustalane przez Dyrektora.
- Dyrektor powierza prowadzenie zajęć dodatkowych nauczycielom zatrudnionym w Przedszkolu, może zatrudniać innych nauczycieli, specjalistów bądź instruktorów posiadających odpowiednie kwalifikacje do prowadzenia danych zajęć.
- Zajęcia dodatkowe są organizowane po realizacji podstawy programowej, ze środków dotacji oświatowej.
- Czas zajęć dodatkowych w Przedszkolu dostosowany jest do możliwości indywidualnych dzieci.
§ 28
Przedszkole może organizować i prowadzić w celu realizacji zadań statutowych:
- Koncerty muzyczne, przedstawienia teatralne, spotkania edukacyjne.
- Spotkania i szkolenia dla rodziców.
- Zamieszczać na stronie internetowej w zakładce Aktualności materiały edukacyjne, szkoleniowe oraz poglądowe dla Rodziców.
- Wycieczki edukacyjne dla dzieci.
- W miarę możliwości finansowych Przedszkola zajęcia te finansowane są z dotacji oświatowej.
§ 29
Zatrudnianie nauczycieli i pozostałych pracowników
- Nauczyciele oraz inni pracownicy administracji i obsługi zatrudniani są na podstawie przepisów Kodeksu pracy, z uwzględnieniem postanowień niniejszego statutu.
- Do pracowników pedagogicznych zatrudnionych w Przedszkolu na podstawie umowy o pracę mają zastosowanie przepisy Karty nauczyciela w zakresie ustalonym tą ustawą.
§ 30
- Obowiązkiem nauczycieli jest stałe poszerzanie wiedzy zawodowej i doskonalenie umiejętności wychowawczych.
- Realizując obowiązek, o którym mowa w ust. 1, nauczyciel uzgadnia własny rozwój zawodowy z charakterem i zadaniami statutowymi Przedszkola.
- W miarę posiadanych środków finansowych wszelkie formy kształcenia zawodowego nauczycieli i pracowników obsługi mogą zostać sfinansowane z dotacji oświatowej.
§ 31
- Praca nauczyciela podlega ocenie, zgodnie z odrębnymi przepisami prawa i statutem.
- Kryterium oceny pracy nauczyciela jest w szczególności stopień realizacji zadań zapisanych w prawie oświatowym zgodnie z charakterem określonym w statucie, w tym praca bezpośrednio z dziećmi oraz praca na rzecz Przedszkola.
§ 32
Zakres zadań nauczycieli
- Nauczyciel, realizując zadania Przedszkola, jest odpowiedzialny za jakość i wyniki pracy.
- Nauczyciel otacza każdego wychowanka indywidualną opieką i utrzymuje kontakt z jego rodzicami w celu:
- poznania i ustalenia potrzeb dziecka;
- ustalenia form pomocy i doprowadzenia do jedności wychowania przez rodzinę i Przedszkole;
- włączania rodziców do współdziałania z Przedszkolem w procesie wychowania dziecka.
- Nauczyciel odpowiada za zdrowie i bezpieczeństwo dzieci powierzonych jego opiece.
- Do zakresu zadań nauczyciela należy:
- organizowanie i prowadzenie pracy wychowawczej, dydaktycznej i opiekuńczej według wymagań przyjętego w Przedszkolu programu wychowania przedszkolnego;
- planowanie i prowadzenie pracy wychowawczo-dydaktycznej zgodnie z podstawą programową i obowiązującym programem w rytmie miesięcznym oraz ponoszenie odpowiedzialności za jej jakość;
- tworzenie warunków wspomagających rozwój dzieci, ich zdolności i zainteresowań poprzez pracę indywidualną z dzieckiem zdolnym, pracę wyrównawczą, pracę w kącikach tematycznych;
- prowadzenie dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej zgodnie z przydziałem czynności;
- otoczenie indywidualną opieką każdego dziecka, wspieranie jego rozwoju psychofizycznego, zdolności i zainteresowań;
- prowadzenie obserwacji pedagogicznych, mających na celu poznanie i zabezpieczenie potrzeb rozwojowych dzieci oraz prowadzenie diagnozy przedszkolnej w roku poprzedzającym naukę w klasie I SP;
- stosowanie twórczych metod nauczania i wychowania, dostosowanych do potrzeb i możliwości dzieci;
- poszanowanie godności dziecka oraz zapewnienie mu poczucia bezpieczeństwa;
- współdziałanie z rodzicami (prawnymi opiekunami) w sprawach opieki, wychowania i nauczania dzieci w celu:
- poznania i ustalenia potrzeb rozwojowych dzieci,
- ujednolicenia oddziaływań wychowawczych i ustalenia form pomocy w działaniach wychowawczych wobec dziecka w domu i w Przedszkolu,
- włączenia rodziców w działalność Przedszkola;
- współpraca ze specjalistami świadczącymi kwalifikowaną pomoc psychologiczno-pedagogiczną, zdrowotną i inną;
- dbałość o warsztat pracy przez gromadzenie pomocy naukowych oraz troska o estetykę pomieszczeń;
- inicjowanie i organizowanie imprez o charakterze dydaktycznym, wychowawczym, kulturalnym lub rekreacyjno-sportowym.
§ 33
W przedszkolu działa Zespół Nauczycielski powołany przez Dyrektora Przedszkola.
§ 34
W skład Zespołu Nauczycielskiego wchodzą wszyscy Nauczyciele zatrudnieni w Przedszkolu.
§ 35
Przewodniczącym Zespołu Nauczycielskiego jest Dyrektor Przedszkola, a podczas jego nieobecności Dyrektor ds. Dydaktycznych.
§ 36
Posiedzenia Zespołu Nauczycielskiego zwołuje Dyrektor Przedszkola.
§ 37
Do podstawowych kompetencji Zespołu Nauczycielskiego należy w szczególności:
- Zatwierdzanie Planów Pracy placówki.
- Podejmowanie uchwał w sprawie eksperymentów pedagogicznych w Przedszkolu.
- Ustalenie sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego, w tym sprawowanego nad Przedszkolem przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny, w celu doskonalenia pracy Przedszkola.
§ 38
Posiedzenia Zespołu Nauczycielskiego organizowane są w czasie poza zajęciowym i nie są dodatkowo wynagradzane.
§ 39
Członkowie Zespołu Nauczycielskiego zobowiązani są do zachowania w tajemnicy spraw poruszanych na posiedzeniu Zespołu, których ujawnienie mogłoby naruszyć dobro osobiste dzieci lub ich rodziców, a także nauczycieli i innych pracowników przedszkola.
§ 40
- Pracownicy administracyjno-obsługowi współuczestniczą w procesie wychowawczo-opiekuńczym m.in. poprzez:
- troskę o zachowanie bezpiecznych i higienicznych warunków pobytu dzieci w Przedszkolu;
- usuwanie lub zgłaszanie Dyrektorowi wszelkich zaniedbań i zagrożeń mających wpływ na bezpieczeństwo dzieci.
- Do zakresu obowiązków pracowników Przedszkola należy:
- dbanie o czystość i higienę pomieszczeń oraz otoczenia Przedszkola;
- przestrzeganie przepisów bhp i ppoż.;
- odpowiedzialność za powierzony sprzęt i narzędzia pracy;
- dbanie o zabezpieczenie budynku przed kradzieżą.
- Szczegółowy zakres obowiązków tych pracowników ustala Dyrektor Przedszkola w przydziale czynności.
§ 41
- Przedszkole jest dostępne dla każdego dziecka, dla którego rodzice wybierają tę placówkę i akceptują jej charakter.
- W czasie pobytu w Przedszkolu oraz w czasie zajęć poza jego terenem dzieci pozostają pod stałą opieką nauczyciela.
- Każde dziecko w Przedszkolu ma prawo do:
1) spokoju i samotności, gdy tego potrzebuje;
2) akceptacji takim jakie jest;
3) własnego tempa rozwoju;
4) kontaktów z rówieśnikami i dorosłymi;
5) zabawy i wyboru towarzysza zabawy;
6) snu i wypoczynku, jeśli jest zmęczone, a nie snu na rozkaz;
7) jedzenia i picia, gdy jest głodne i spragnione, przy równoczesnym prawie do nauki i regulowania własnych potrzeb zgodnie z obowiązującymi zasadami;
8) zdrowego i smacznego jedzenia.
- Dziecko w Przedszkolu ma obowiązek:
1) szanowania wytworów innych dzieci;
2) podporządkowania się obowiązującym w grupie umowom i zasadom współżycia społecznego;
3) przestrzegania zasad higieny osobistej;
4) respektowania poleceń dorosłych, w szczególności, kiedy służą one ogólnemu dobru i bezpieczeństwu dzieci;
5) W Przedszkolu nie stosuje się wobec dzieci żadnych zabiegów lekarskich ani nie podaje się farmaceutyków bez pisemnego wniosku rodziców.
§42
Zasady przyjmowania dzieci do Przedszkola
- Podstawą zgłoszenia oraz zapisania dziecka do Przedszkola jest karta zgłoszenia dziecka, wypełniona i podpisana przez rodziców, umowa cywilnoprawna dotycząca opieki, wychowania oraz edukacji dzieci w Przedszkolu oraz aktualne oświadczenie o miejscu zamieszkania.
- Przyjęcie dziecka do Przedszkola następuje po zgłoszeniu go przez Rodziców i wpłaceniu bezzwrotnej opłaty wpisowej na konto Przedszkola.
- O przyjęciu dziecka do Przedszkola decyduje Dyrektor Przedszkola.
- W dniu przyjęcia dziecka do Przedszkola Rodzic zobowiązany jest do:
- zapoznania się z Regulaminem i Statutem Przedszkola oraz Polityką Prywatności,
- zawarcia umowy cywilnoprawnej z organem prowadzącym, która określa zobowiązania stron,
- wypełnienia Karty informacyjnej,
- uiszczenia opłaty wpisowej.
- Przedszkole prowadzi grupę przygotowującą dzieci i ich rodziców do pójścia do Przedszkola o nazwie „Mini Mały Świat”.
§ 43
Skreślenie dziecka z listy dzieci następuje na skutek:
- Rozwiązania umowy cywilnoprawnej przez jedną ze stron, porozumienia stron bądź wygaśnięcia umowy zawartej na czas określony.
- Decyzji Dyrektora w sytuacji, gdy:
- Rodzice uchylają się od obowiązku terminowego płacenia za przedszkole przez okres 2 kolejnych miesięcy.
- Rodzice nie przestrzegają postanowień niniejszego Statutu oraz Regulaminu Przedszkola.
- Nastąpią wszelkie zachowania noszące znamiona lub złamania powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
- Wystąpią zachowania podważające autorytet i renomę Przedszkola, jej organów i pracowników.
- Rodzice pomimo skierowania dziecka do Poradni Specjalistycznej nie podejmą kroków w celu zdiagnozowania problemu, a agresywne zachowanie dziecka zagraża bezpieczeństwu własnemu oraz innych dzieci. Dzieci te poddawane są w pierwszej kolejności wnikliwej obserwacji i szczegółowej analizie zachowania przez nauczycieli.
Nauczyciele podejmują na podstawie tych obserwacji decyzję o:
- powiadomieniu Dyrektora,
- powiadomieniu Rodziców,
- spotkaniu Rodziców dziecka z Nauczycielami w obecności Dyrektora w celu uzgodnienia wspólnego kierunku oddziaływań i wspólnych sposobów postępowania,
- skierowaniu dziecka do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w celu dokonania diagnozy specjalistycznej i przedstawienia ewentualnej terapii, do realizacji w przedszkolu oraz innych działaniach podjętych w porozumieniu z Rodzicami.
- Brak porozumienia i współpracy pomiędzy Rodzicami, a Przedszkolem w sprawach kluczowych dotyczących wychowania dziecka i problemów wychowawczych, które przekładają się na bezpieczeństwo własne oraz innych dzieci.
- Rodzice mają prawo do uzasadnionego pisemnego odwołania się od tej decyzji do Organu Prowadzącego w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
- Organ Prowadzący rozstrzyga odwołanie w terminie 14 dni i informuje pisemnie odwołujących się o rozstrzygnięciu.
§ 44
- Przedszkole stanowi statutową niegospodarczą działalność Małgorzaty Kowalik.
- Działalność Przedszkola finansowana jest przez:
- Rodziców w formie opłaty miesięcznej za pobyt dziecka w Przedszkolu, przy zachowaniu zapisów w umowie cywilnoprawnej;
- Rodziców w formie wpisowego jako jednorazowej opłaty wnoszonej przy zapisie dziecka;
- Miasto Józefów w ramach dotacji oświatowej, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- Dotacja, przekazywana na konto Przedszkola, podlega kontroli i rozliczeniu wobec organu dotującego.
- Na działalność Przedszkola organ prowadzący i Przedszkole mogą otrzymywać inne dotacje, dary oraz dowolne datki od rodziców.
§ 45
- Wpisowe wpłacane jest jednorazowo na cały okres nauki dziecka w Przedszkolu.
- Wpisowe nie podlega zwrotowi.
- Wysokość czesnego i wpisowego może być zróżnicowana w poszczególnych latach szkolnych.
- Wysokość czesnego i wpisowego na kolejny rok szkolny ustala osoba prowadząca.
- Czesne płatne jest do 5 dnia każdego miesiąca w ciągu całego roku kalendarzowego.
- Czesne i wpisowe wpłacane jest na wskazane konto bankowe, mogą też być przyjęte za potwierdzeniem wpłaty bezpośrednio w Przedszkolu.
- Wpłacane kwoty nie podlegają zwrotowi.
- W przypadku planowanej dłuższej nieobecności dziecka w przedszkolu np. z powodów problemów zdrowotnych lub planowanych zabiegów medycznych po wcześniejszym poinformowaniu o tym Dyrektora czesne za Przedszkole może być obniżone do wysokości kwoty ujętej w umowie cywilnoprawnej.
- Orga prowadzący, uwzględniając stan finansowy Przedszkola może obniżyć lub zwolnić z opłat czesnego dla tych uczniów, których rodzice znaleźli się w trudnej sytuacji materialnej.
- Czesne powinno być wpłacane terminowo tak, by umożliwić Przedszkolu wywiązywanie się z terminowych płatności. W przypadku dokonania wpłaty czesnego z opóźnieniem osoba prowadząca może naliczyć odsetki za każdy dzień zwłoki, według zasad określonych w umowie cywilnoprawnej.
- Zaleganie przez rodziców z opłatą czesnego może stanowić podstawę do skreślenia ucznia z listy uczniów oraz do zerwania Umowy o Opiekę nad dzieckiem w przedszkolu.
- Zajęcia w grupie „Mini Mały Świat” są odpłatne.
§ 46
- Wyżywienie w Przedszkolu pokrywane jest w całości z dotacji oświatowej.
- Rodzice ponoszą dodatkowo poza czesnym koszty związane z niektórymi formami realizacji zadań przedszkola. Dodatkowo opłacane jest dobrowolne ubezpieczenie NNW, podręczniki. W miarę możliwości finansowych Przedszkola zakup podręczników służących procesowi nauczania finansowany może być z dotacji oświatowej.
§ 47
Przedszkole prowadzi i przechowuje dokumentację przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz inną dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami.
§ 48
Szczegółowa organizacja zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość
- W razie wystąpienia na terenie, w którym funkcjonuje Przedszkole:
- zagrożenia bezpieczeństwa uczniów w związku z organizacją i przebiegiem imprez ogólnopolskich lub międzynarodowych;
- temperatury zewnętrznej lub temperatury w pomieszczeniach, w których są prowadzone zajęcia z uczniami, zagrażającej zdrowiu uczniów,
- zagrożenia związanego z sytuacją epidemiologiczną,
- nadzwyczajnego zdarzenia zagrażającego bezpieczeństwu lub zdrowiu uczniów innego niż określone w pkt 1–3 sytuacje – zajęcia w Przedszkolu zawiesza się, na czas oznaczony, zgodnie z trybem określonym w przepisach szczegółowych, dotyczących bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach.
- W czasie zawieszenia zajęć, o którym mowa w ust.1, Dyrektor organizuje dla uczniów zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Zajęcia te są organizowane nie później niż od trzeciego dnia zawieszenia zajęć.
- W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania Przedszkola zadania dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze są realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
- Za organizację kształcenia na odległość odpowiada Dyrektor Przedszkola, który koordynuje nauczanie zdalne.
- Podstawowym narzędziem komunikacji między nauczycielami, dziećmi i ich rodzicami jest strona internetowa Przedszkola maly-swiat.pl , Platform Skype oraz poczta elektroniczna maly-swiat.edu@o2.pl .
- Dopuszcza się inne metody komunikacji (wskazane na stronie internetowej Przedszkola np. Messenger, sms, telefon).
- Informacje związane z prowadzeniem zajęć publikowane są w zakładce Aktualności na stronie internetowej.
- Każdy nauczyciel jest zobowiązany do umieszczania materiałów edukacyjnych, które zawierają propozycje zabaw, prac plastycznych, ćwiczeń motoryki dużej i małej, zadań rozwijających mowę i myślenie, ćwiczeń gimnastycznych, elementów tańca itp. a także informacji dotyczących metod i form realizacji omawianych treści programowych w/w zakładce na stronie internetowej przedszkola. Materiały te stanowią propozycje do wykorzystania przez rodziców.
- Plan zajęć prowadzonych w systemie zdalnym uwzględnia aktualne zalecenia odnośnie do czasu korzystania z urządzeń przewidzianych do komunikacji, ich dostępność w domu dziecka, wiek oraz etap rozwoju dziecka, a także sytuację rodzinną.
- Dzieci w wieku 3-5 lat zachęcane są do realizacji zadań, wynikających z podstawy programowej wychowania przedszkolnego z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość przyjętych w przedszkolu.
- Dzieci w wieku 6 lat zobowiązane są do realizacji zadań wynikających z obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego, z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość przyjętych w przedszkolu.
- Rodzice, których dzieci nie mają dostępu do wymaganych warunków technicznych kształcenia na odległość, mają obowiązek poinformowania o trudnościach wychowawcę grupy lub Dyrektora Przedszkola. Dla dzieci bez dostępu do komputera, Internetu Nauczyciele przygotowują materiały, które Rodzice mogą odebrać bezpośrednio w Przedszkolu.
- Tygodniowy wymiar czasu przeznaczony do realizacji zadań dydaktyczno-wychowawczych zakłada:
- równomierne obciążenie dzieci w poszczególnych dniach tygodnia,
- zróżnicowanie zajęć w każdym dniu,
- ograniczenia wynikające ze specyfiki zajęć.
- uwzględnienie potrzeby edukacyjne i możliwości psychofizyczne dzieci, w tym dzieci objętych kształceniem specjalnym, dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju lub uczęszczających na zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze.
- Nauczyciele mają możliwość modyfikacji realizowanego programu wychowania przedszkolnego tak, aby dostosować go do wybranej metody kształcenia na odległość. Modyfikacja taka wymaga zgłoszenia jej Dyrektorowi Przedszkola w formie pisemnej.
- Sposób dokumentowania realizacji zadań Przedszkola:
- Nauczyciele dokumentują pracę na kartach pracy zdalnej.
- Informacja o metodach, sposobach i formach realizacji treści programowych Nauczyciele umieszczają w Zakładce Aktualności dla każdej grupy oddzielnie. Tam też umieszczają zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne.
- W okresie ograniczenia funkcjonowania przedszkola i kształcenia na odległość frekwencja wychowanków nie jest odnotowywana.
- Karty pracy zdalnej będą podstawą potwierdzenia uczestnictwa w zajęciach realizowanych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
- Sposób monitorowania postępów oraz weryfikacja wiedzy i umiejętności nabytych przez dziecko będzie oceniana na podstawie podejmowania przez nie aktywności określonych przez nauczyciela w trakcie zajęć. Potwierdzeniem zapoznania się z materiałem będą obserwacje diagnozujące przeprowadzone przez Nauczycieli po powrocie wychowanków do Przedszkola.
- Sprawdzanie wiedzy i umiejętności dzieci 6 letnich odbywać się będzie w formach przyjętych w Informacji o gotowości szkolnej, z zastrzeżeniem, że sposób zastosowania danej formy musi uwzględniać wykorzystanie metod i technik kształcenia na odległość.
- Nauczyciel diagnozujący dziecko, w tym dziecko kończące edukację w Przedszkolu, musi uwzględniać pojawiające się trudności techniczne w związku z kształceniem na odległość i dostosować sposoby weryfikacji wiedzy i umiejętności do indywidualnych sytuacji.
§ 48
Zmiana statutu skutkuje tekstem ujednoliconym udostępnianym przez Dyrektora nie później niż po 14 dniach od wprowadzenia zmiany.
§ 49
Dla zapewnienia znajomości statutu przez wszystkich zainteresowanych ustala się:
- udostępnienie statutu przez Dyrektora Przedszkola zainteresowanym osobom;
- zapoznanie rodziców z postanowieniami statutu na zebraniach inaugurujących rok przedszkolny;
- wywieszenie wyciągu zapisów statutowych, wybranych z uwagi na ich znaczenie dla rodziców, w widocznym miejscu.
- Zamieszczenie statutu na stronie internetowej Przedszkola.
§ 50
Statut wchodzi w życie z dniem 1 września 2022