TEMAT TYGODNIA | SPOSÓB REALIZACJI | PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA |
BEREK! | - Rozmowa na temat prima aprilis
- ,, Jacy jesteśmy’’ – rozmowa na temat podobieństw i różnic w wyglądzie ciała
- Wysłuchanie wiersza Doroty Gellner pt. ,,Piłka’’, rozmowa inspirowana wierszem
- Zabawa dydaktyczna ,, Gry slalomem’’
- Zabawa integracyjna ,,Sport to zdrowie’’
- Rozwiązywanie zagadek ,, Co to za dyscyplina sportowa? ‘’
- Pogadanka na temat roli sportu w życiu człowieka
- Zabawa równoważna ,, Z woreczkiem’’
| - Wzbogacenie słownictwa
- Zwrócenie uwagi na konieczność zachowania umiaru w żartach
- Nazywanie i wskazywanie części ciała
- Rozwijanie postaw prozdrowotnych
- Doskonalenie umiejętności wskazywania różnic
i podobieństw w wyglądzie własnego ciała i ciała innej osoby - Rozwijanie zainteresowań sportowych i uczenie aktywnych form spędzania czasu
- Zwrócenie uwagi na uczciwą rywalizację
|
MNIAM, MNIAM… | ,, Sałatka owocowa’’ - Wysłuchanie tekstu Doroty Gellner pt. ,,Czekoladki dla sąsiadki’’ , rozmowa inspirowana tekstem
- Wykonanie KP3,6.61
- Zabawa dydaktyczna ,, Wiem co jem’’
- Pogadanka ,, Dobre maniery’’
- Tworzenie kodeksu ,,Przedszkolny kodeks dobrych manier’’
- Zabawa tematyczna ,, Czy znasz witaminy?’’
- Zabawa tematyczna ,, warzywny wóz’’
- Pogadanka na temat roli warzyw w życiu człowieka
| - Poznanie historii powstania czekolady
- Poznanie wartości odżywczych czekolady
- Doskonalenie umiejętności matematycznych
- Wdrażanie do dbania o zdrowie i zachowania umiaru w jedzeniu słodyczy
- Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania
- Kształtowanie zachowań kulturalnych
- Zapoznanie się z pojęciem witamina
- Utrwalenie nazw owoców i warzyw
- Kształtowanie postawy prozdrowotnej
|
NASZA PLANETA | - Rozmowa tematyczna ,, Co to są śmieci ? ‘’
- Zabawa dydaktyczna ,, Kolorowe pojemniki’’’
- Zabawa dydaktyczna ,, Do właściwego pojemnika’’
- Wykonanie KP3, K.63
- Zabawa powitalna
,, Nasza planeta’’ - Rozmowa tematyczna ,, Jak ratować Ziemię? ‘’
- Wysłuchanie wiersza Urszuli Piotrowskiej pt. ,, Lecimy w kosmos’’, rozmowa na temat treści
- Zabawa na dywanie ,, Układ Słoneczny’’
- Zabawa ruchowa ,,Słońce i planety’’
- Pogadanka ,, Co jest potrzebne do lotu
w kosmos?’’ ,,Rakieta startuje’’ - Zabawa słowna ,,Ziemia jest okrągła jak…’’
- Zabawa dydaktyczna z globusem ,,Jak szybko? Jak długo?’’
-
| - Zdobywanie informacji na temat segregowania śmieci i ponownego ich przetwarzania
- Zwrócenie uwagi na konieczność dbania o Ziemię
- Kształtowanie umiejętności prawidłowego segregowania podstawowych rodzajów odpadów
- Kształtowanie postaw proekologicznych
- Wdrażanie do uważnego słuchania czytanego tekstu
- Zapoznanie
z wyglądem kosmosu - Poznanie specyfiki pracy kosmonauty
i lotów w kosmos - Zapoznanie z wyglądem globusa
- Przybliżanie istoty zjawiska dnia i nicy
- Pobudzanie procesów myślowych
- Wdrażanie do dbałości o otaczającą przyrodę
|
LUBIĘ TAŃCZYĆ | - Wysłuchanie opowiadania Urszuli Piotrowskiej pt. ,,Z opowieści o pingwinach’’, rozmowa inspirowana opowiadaniem
- Zabawa grafomotoryczna ,,Pingwin’’
- Rozmowa tematyczna ,,Muzyka i taniec’’
- Zabawa taneczna ,,Wesołe koło’’
- Zabaw naśladowcza ,,Raz, dwa , trzy, tańczysz ty!’’
- Zabawa słowna ,,Jaki to taniec?’’
- Zabawa słowna ,,Emocje w tańcu’’
- Zabawa w parach ,,Lustrzane odbicie,,
- Pogadanka
,, Tajemnice baletu’’ - Zabawa słuchowa ,,Jak to powiedzieć?’’
| - Poznanie informacji na temat pingwinów i ich środowiska
- Wzbudzanie zainteresowań przyrodniczych
- Rozwijanie aktywności twórczej
- Zwrócenie uwagi an pozytywną rolę muzyki i tańca
w życiu człowieka - Rozwijanie sprawności ruchowej i poczucia rytmu
- Poznanie cech charakterystycznych tańca klasycznego – baletu
- Rozwijanie percepcji słuchowej
- Doskonalenie uważnego słuchania
- Przedstawienie emocji i uczuć przy użyciu charakterystycznych dla dziecka form przekazu
|
No Comments Yet