Blog

Plan pracy na miesiąc czerwiec Grupa 2.5 latki

Plan pracy na miesiąc czerwiec – Przedszkole Józefów

Grupa 2.5 latki

 

Temat tygodnia Sposób realizacji Przewidywane osiągnięcia
Dzień dziecka
  • Rozmowa na temat Dnia Dziecka z wykorzystaniem zdjęć dzieci z różnych kontynentów  
  • Słuchanie wiersza D. Gellerowej „Dzieci”
  • Rozmowa o ulubionych zabawkach dzieci
  • Ćwiczenia manualne- wycinanie prostych elementów  
  • Rozwiązywanie zagadek dotyczących zabaw na świeżym powietrzu   
  • Rozwiązywanie zagadek dotyczących zabaw na świeżym powietrzu
  • Ogląda samodzielnie książki  
  • Próbuje nazywać czynności wykonywane przez postacie przedstawione na ilustracji
  • Opisuje wygląd dzieci z różnych stron świata- stara się znaleźć podobieństwa
  • Uważnie słucha utworów literackich  
  • Próbuje wycinać nożyczkami określone kształty
  •  
Ile nóg ma stonoga?
  • Rozmowa na temat łąki z wykorzystaniem ilustracji
  • Praca plastyczno-techniczna „ Zielone żabki”- orgiami z kół
  • Wysłuchanie piosenki „ Stonoga”
  • Rozmowa na temat pszczół
  • Opowiadanie historyjki obrazkowej jak powstaje miód  
  • Zabawa matematyczna- przelicznanie
  • Rozpoznaje i nazywa środowiska przyrodnicze z najbliższego otoczenia np. łąka  
  • Tworzy kompozycje plastyczną z gotowych elementów techniką orgiami
  • Uważnie słucha piosenek
  • Próbuje liczyć
Słoneczne lato
  • Rozpoznawanie symboli pogody- praca z obrazkami
  • Słuchanie wiersza D. Gellerowej „Deszczowe dziwaki”
  • Powitanie wyliczanką „ Matematyczne lato”
  • Praca plastyczna „ Malujemy słońce”
  • Zabawa badawcza „ Znaczenia słońca dla roślin”
  • Nazywa typowe zjawiska atmosferyczne: pada deszcz, śnieg, świeci słońce, wieje wiatr, burza
  • Uważne słuchanie treści wiersza
  • Próbuje pogrupować przedmioty według wzoru  
  • Wykonuje czynności manipulacyjne, np. rozdzieranie papieru na mniejsze kawałki  
  • Wie że rośliny potrzebują do życia wody i światła
Jedziemy na wakacje
  • Rozmowa na temat zbliżających się wakacji
  • Oglądanie i nazywanie różnych środków transportu
  • Praca plastyczna „ Kolorowy balon”
  • Rozmowa na temat wakacji nad wodą  
  • Pokaz muszelek- poznawanie ich za pomocą zmysłow
  • Jak wyglądają góry?- dzielenie się swoimi wiadomościami podczas oglądania zdjęć
  • Rozpoznaje niektóre środki transportu: samochód, samolot, autobus, rower  
  • Rozpoznaje na obrazku krajobraz morski
  • Rozpoznaje na obrazku krajobraz górski
  • Ćwiczenie sprawności manulanej
  • Dostrzega różnice pomiędzy dwoma obrazkami

 

No Comments Yet


Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *