Plan pracy na miesiąc czerwiec – Przedszkole Józefów
Grupa 2.5 latki
Temat tygodnia | Sposób realizacji | Przewidywane osiągnięcia |
Dzień dziecka | - Rozmowa na temat Dnia Dziecka z wykorzystaniem zdjęć dzieci z różnych kontynentów
- Słuchanie wiersza D. Gellerowej „Dzieci”
- Rozmowa o ulubionych zabawkach dzieci
- Ćwiczenia manualne- wycinanie prostych elementów
- Rozwiązywanie zagadek dotyczących zabaw na świeżym powietrzu
- Rozwiązywanie zagadek dotyczących zabaw na świeżym powietrzu
| - Ogląda samodzielnie książki
- Próbuje nazywać czynności wykonywane przez postacie przedstawione na ilustracji
- Opisuje wygląd dzieci z różnych stron świata- stara się znaleźć podobieństwa
- Uważnie słucha utworów literackich
- Próbuje wycinać nożyczkami określone kształty
-
|
Ile nóg ma stonoga? | - Rozmowa na temat łąki z wykorzystaniem ilustracji
- Praca plastyczno-techniczna „ Zielone żabki”- orgiami z kół
- Wysłuchanie piosenki „ Stonoga”
- Rozmowa na temat pszczół
- Opowiadanie historyjki obrazkowej jak powstaje miód
- Zabawa matematyczna- przelicznanie
| - Rozpoznaje i nazywa środowiska przyrodnicze z najbliższego otoczenia np. łąka
- Tworzy kompozycje plastyczną z gotowych elementów techniką orgiami
- Uważnie słucha piosenek
- Próbuje liczyć
|
Słoneczne lato | - Rozpoznawanie symboli pogody- praca z obrazkami
- Słuchanie wiersza D. Gellerowej „Deszczowe dziwaki”
- Powitanie wyliczanką „ Matematyczne lato”
- Praca plastyczna „ Malujemy słońce”
- Zabawa badawcza „ Znaczenia słońca dla roślin”
| - Nazywa typowe zjawiska atmosferyczne: pada deszcz, śnieg, świeci słońce, wieje wiatr, burza
- Uważne słuchanie treści wiersza
- Próbuje pogrupować przedmioty według wzoru
- Wykonuje czynności manipulacyjne, np. rozdzieranie papieru na mniejsze kawałki
- Wie że rośliny potrzebują do życia wody i światła
|
Jedziemy na wakacje | - Rozmowa na temat zbliżających się wakacji
- Oglądanie i nazywanie różnych środków transportu
- Praca plastyczna „ Kolorowy balon”
- Rozmowa na temat wakacji nad wodą
- Pokaz muszelek- poznawanie ich za pomocą zmysłow
- Jak wyglądają góry?- dzielenie się swoimi wiadomościami podczas oglądania zdjęć
| - Rozpoznaje niektóre środki transportu: samochód, samolot, autobus, rower
- Rozpoznaje na obrazku krajobraz morski
- Rozpoznaje na obrazku krajobraz górski
- Ćwiczenie sprawności manulanej
- Dostrzega różnice pomiędzy dwoma obrazkami
|
No Comments Yet