Blog

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ DLA DZIECI  5 LETNICH KWIECIEŃ  

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ DLA DZIECI  5 LETNICH
KWIECIEŃ  

TEMAT TYGODNIA SPOSÓB REALIZACJI PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA
HOP PRZEZ  PŁOTKI
  • Zapoznanie z dyscyplinami sportowymi
  • Mój ulubiony sportowiec
  • Olimpiada sportowa
  • Dyscypliny sportowe
  • Wprowadzenie pojecia konkurencja
  • Rozwiązywanie zagadek -Co to za dyscyplina sportowa?
  • Sportu w życiu człowieka
  • Wzbogacenie słownictwa
  • Poznanie  podstawowe dyscypliny sportowe
  • Rozumienie znaczenia kolorów kół olimpijskich
  • Rozumienie znaczenia pojęcia olimpiada
  • Zwrócenie uwagi na uczciwą rywalizację  
  • Współdziałanie z rówieśnikami w grupie
CZEKOLADA
  • Zapoznanie z rodzajami czekolady
  • Warsztaty kulinarne –zdrowe smakołyki
  • Zabawa twórczo słowna-mój ulubiony deser czekoladowy to ?
  • Nasze własne zdrowe czekoladowe słodycze
  • Zabawa matematyczna słodki liczenie czekoladek
  • Praca plastyczna –pudełko czekoladek
  • Jak  powstaje czekolada
  • Wartości odżywczych czekolady
  • Doskonalenie umiejętności matematycznych
  • Doskonalenie umiejętności uważnego słuchani
  • Kształtowanie postawy prozdrowotnej
  • Współdziałanie w pracy razem z grupą
POWIETRZE, WODA,

ZIEMIA, OGIEŃ

  • Zabawy badawcze- co to jest powietrze
  • Cztery żywioły
  • Co lata, co jeździ,co pływa
  • Wprowadzenie pojęcia kopalnia
  • Wykonanie eksperymentu wulkan
  • Cztery żywioły ogień-różne oblicza ognia
  • Przypomnienie numeru alarmowego
  • Zwrócenie uwagi na konieczność dbania o Ziemię
  • Posługuje się pojęciami dotyczącymi powietrza-wiatru
  • Wdrażanie do uważnego słuchania czytanego tekstu
  • Zapoznanie  z eksperymentem  
  • Wie czym jest kopalnia
  • Bada zjawiska przyrodnicze
  • Pobudzanie procesów myślowych
  • Utrwalenie numeru alarmowego 112
TAŃCZ, TAŃCZ
  • Rodzaje tańca
  • Co to jest taniec
  • Tańce ludowe
  • Rodzaje tańca-taniec uliczny
  • Światowy dzień pingwina
  • Wprowadzenie pojęcia bale
  • Bawimy się tańcem-każdy może tańczyć
  • Poznanie podstawowych tańców
  • Zwrócenie uwagi  pozytywną rolę muzyki i tańca

w życiu człowieka

  • Rozwijanie sprawności ruchowej i poczucia rytmu
  • Poznanie cech charakterystycznych tańca klasycznego – baletu
  • Doskonalenie uważnego słuchania
  • Eksperymentowanie rytmem, głosem, dźwiękiem i ruchem

 

No Comments Yet


Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *