PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ DLA DZIECI 5 LETNICH
KWIECIEŃ – Przedszkole Niepubliczne w Józefowie
TEMAT TYGODNIA | SPOSÓB REALIZACJI | PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA |
HOP PRZEZ PŁOTKI | - Zapoznanie z dyscyplinami sportowymi
- Mój ulubiony sportowiec
- Olimpiada sportowa
- Dyscypliny sportowe
- Wprowadzenie pojecia konkurencja
- Rozwiązywanie zagadek -Co to za dyscyplina sportowa?
- Sportu w życiu człowieka
| - Wzbogacenie słownictwa
- Poznanie podstawowe dyscypliny sportowe
- Rozumienie znaczenia kolorów kół olimpijskich
- Rozumienie znaczenia pojęcia olimpiada
- Zwrócenie uwagi na uczciwą rywalizację
- Współdziałanie z rówieśnikami w grupie
|
CZEKOLADA | - Zapoznanie z rodzajami czekolady
- Warsztaty kulinarne –zdrowe smakołyki
- Zabawa twórczo słowna-mój ulubiony deser czekoladowy to ?
- Nasze własne zdrowe czekoladowe słodycze
- Zabawa matematyczna słodki liczenie czekoladek
- Praca plastyczna –pudełko czekoladek
| - Jak powstaje czekolada
- Wartości odżywczych czekolady
- Doskonalenie umiejętności matematycznych
- Doskonalenie umiejętności uważnego słuchani
- Kształtowanie postawy prozdrowotnej
- Współdziałanie w pracy razem z grupą
|
POWIETRZE, WODA, ZIEMIA, OGIEŃ | - Zabawy badawcze- co to jest powietrze
- Cztery żywioły
- Co lata, co jeździ,co pływa
- Wprowadzenie pojęcia kopalnia
- Wykonanie eksperymentu wulkan
- Cztery żywioły ogień-różne oblicza ognia
- Przypomnienie numeru alarmowego
| - Zwrócenie uwagi na konieczność dbania o Ziemię
- Posługuje się pojęciami dotyczącymi powietrza-wiatru
- Wdrażanie do uważnego słuchania czytanego tekstu
- Zapoznanie z eksperymentem
- Wie czym jest kopalnia
- Bada zjawiska przyrodnicze
- Pobudzanie procesów myślowych
- Utrwalenie numeru alarmowego 112
|
TAŃCZ, TAŃCZ | - Rodzaje tańca
- Co to jest taniec
- Tańce ludowe
- Rodzaje tańca-taniec uliczny
- Światowy dzień pingwina
- Wprowadzenie pojęcia bale
- Bawimy się tańcem-każdy może tańczyć
| - Poznanie podstawowych tańców
- Zwrócenie uwagi pozytywną rolę muzyki i tańca
w życiu człowieka - Rozwijanie sprawności ruchowej i poczucia rytmu
- Poznanie cech charakterystycznych tańca klasycznego – baletu
- Doskonalenie uważnego słuchania
- Eksperymentowanie rytmem, głosem, dźwiękiem i ruchem
|
No Comments Yet