Blog

PLAN MIESIECZNY – PAŹDZIERNIK GRUPA 3 LATKI

plan miesięczny

PLAN MIESIECZNY – PAŹDZIERNIK

GRUPA 3 LATKI

    MOJA RODZINA1.Wysłuchanie opowiadania U. Piotrowskiej „Portret rodzinny”
2. Rozmowa kierowana
na temat
wzmacniania więzi rodzinnych 
3. Rozmowa na temat obrazków przedstawiających mamę lub tatę podczas wykonywania różnych czynności domowych 
4. Oglądanie zdjęć domów
różnej konstrukcji, w których
mieszkają ludzie 
5. Zabawa rytmiczno-słuchowa
„Sylaby”
6. Układanie sylwet osób z
pociętych elementów,
nazywanie części ciała
1. Słucha krótkich opowiadań o treści bliskiej dzieciom
2. Używa zwrotów oznaczających stopień pokrewieństwa
3. Mówi o swojej rodzinie
4. Porównywanie wielkości, wyglądu – poznanie różnych domów 
5. Próbuje dzielić słowa na sylaby poprzez wyklaskiwanie 
6. Nazywa i wskazuje części ciała  
      ŚWIATŁO CZERWONE, ŚWIATŁO ZIELONE1. Poznanie zawodu policjanta
2. Omówienie zasad bezpieczeństwa podczas wyjścia poza teren
przedszkola  
3. Rozmowa na temat znaczenia sygnalizacji świetlnej 
4. Poznanie podstawowych znaków drogowych 
5. Zabawa plastyczna
„Wyklejamy sygnalizator” 
6. Rozwiązywanie zagadek
słuchowych- dźwięki uliczne  

1. Zna funkcje pełnione przez policjanta 
2. Zna zasady bezpiecznego poruszania się podczas
spacerów i przestrzega ich:
nie oddala się od
nauczyciela
3. Rozumie znaczenia kolorów sygnalizacji świetlnej 
4. Zna zasady bezpiecznego
przechodzenia przez pasy
5. Wykonuje prace plastyczne zgodnie z instrukcją
      JESIEŃ ZA OKNEM
1. Rozmowa kierowana na
temat kolorów jesieni
2. Układanie i segregowanie
darów jesieni  
3. Uświadomienie konieczności
ubierania się adekwatnie do
pogody
4. Słuchanie opowiadania
„Magiczna różdżka”
5. Układanie  obrazków
pociętych na kilka części   
6. Zabawa dydaktyczna
„Mały i duży” 
7.Poznanie piosenki i układu
tanecznego  „Tańczące kalosze”  
1. Dostrzega zmiany zachodzące w środowiskach przyrodniczych związane z jesienią 
2. Słucha krótkich opowiadań o treści
bliskiej dzieciom 
3. Składa pocięty na
kilka części obrazek,
przedstawiający
pojedynczy przedmiot
4. Porównywanie
wielkości mały- duży  
5. Kształtowanie
poczucia rytmu
      NASZE ZABAWKI
1. Swobodne wypowiedzi dzieci na
temat ich ulubionych zabawek  
2. Rozmowa na temat zabawek naszych i naszych rodziców 
3. Kolorowanie obrazków przedstawiających różne zabawki
4. Pogadanka na temat zabaw
tradycyjnych, czyli sposobów bawienia się bez zabawek  

1.Dzieli się spontanicznie
swoim przeżyciami i
odczuciami
2. Rozwijanie sprawności
manualnej 
3. Bierze udział w zabawach tematycznych
4. Zna tradycyjne zabawy i chętnie w nich uczestniczy

No Comments Yet


Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *