PLAN MIESIECZNY – PAŹDZIERNIK
GRUPA 3 LATKI
MOJA RODZINA | 1.Wysłuchanie opowiadania U. Piotrowskiej „Portret rodzinny” 2. Rozmowa kierowana na temat wzmacniania więzi rodzinnych 3. Rozmowa na temat obrazków przedstawiających mamę lub tatę podczas wykonywania różnych czynności domowych 4. Oglądanie zdjęć domów różnej konstrukcji, w których mieszkają ludzie 5. Zabawa rytmiczno-słuchowa „Sylaby” 6. Układanie sylwet osób z pociętych elementów, nazywanie części ciała | 1. Słucha krótkich opowiadań o treści bliskiej dzieciom 2. Używa zwrotów oznaczających stopień pokrewieństwa 3. Mówi o swojej rodzinie 4. Porównywanie wielkości, wyglądu – poznanie różnych domów 5. Próbuje dzielić słowa na sylaby poprzez wyklaskiwanie 6. Nazywa i wskazuje części ciała |
ŚWIATŁO CZERWONE, ŚWIATŁO ZIELONE | 1. Poznanie zawodu policjanta 2. Omówienie zasad bezpieczeństwa podczas wyjścia poza teren przedszkola 3. Rozmowa na temat znaczenia sygnalizacji świetlnej 4. Poznanie podstawowych znaków drogowych 5. Zabawa plastyczna „Wyklejamy sygnalizator” 6. Rozwiązywanie zagadek słuchowych- dźwięki uliczne | 1. Zna funkcje pełnione przez policjanta 2. Zna zasady bezpiecznego poruszania się podczas spacerów i przestrzega ich: nie oddala się od nauczyciela 3. Rozumie znaczenia kolorów sygnalizacji świetlnej 4. Zna zasady bezpiecznego przechodzenia przez pasy 5. Wykonuje prace plastyczne zgodnie z instrukcją |
JESIEŃ ZA OKNEM | 1. Rozmowa kierowana na temat kolorów jesieni 2. Układanie i segregowanie darów jesieni 3. Uświadomienie konieczności ubierania się adekwatnie do pogody 4. Słuchanie opowiadania „Magiczna różdżka” 5. Układanie obrazków pociętych na kilka części 6. Zabawa dydaktyczna „Mały i duży” 7.Poznanie piosenki i układu tanecznego „Tańczące kalosze” | 1. Dostrzega zmiany zachodzące w środowiskach przyrodniczych związane z jesienią 2. Słucha krótkich opowiadań o treści bliskiej dzieciom 3. Składa pocięty na kilka części obrazek, przedstawiający pojedynczy przedmiot 4. Porównywanie wielkości mały- duży 5. Kształtowanie poczucia rytmu |
NASZE ZABAWKI | 1. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat ich ulubionych zabawek 2. Rozmowa na temat zabawek naszych i naszych rodziców 3. Kolorowanie obrazków przedstawiających różne zabawki 4. Pogadanka na temat zabaw tradycyjnych, czyli sposobów bawienia się bez zabawek | 1.Dzieli się spontanicznie swoim przeżyciami i odczuciami 2. Rozwijanie sprawności manualnej 3. Bierze udział w zabawach tematycznych 4. Zna tradycyjne zabawy i chętnie w nich uczestniczy |
No Comments Yet