Blog

Jesienne odżywianie przedszkolaka

Józefów

Zdrowe odżywianie powinno trwać cały rok. Kilka miesięcy w roku zasługuję jednak na szczególną uwagę pod tym względem. Wrzesień, październik i listopad to okres, kiedy przedszkolak zasługuję na wzmożoną troskę o jego odporność. Pełnowartościowa dieta uchroni młodego człowieka przed drobnymi i większymi infekcjami, a rodzicowi zapewni spokojną głowę. Najważniejsze, aby okres jesienno-zimowy wzbogacić o regularne ciepłe posiłki, które zapewnią organizmowi odpowiednią temperaturę, rozgrzeją i dodadzą energii. Mimo tego, że żyjemy zupełnie inaczej niż nasze babcie i dziadkowie, nasze organizmy funkcjonują względem pewnego schematu, dostosowując się do pór roku. Dlatego, kiedy za oknem wita nas jesień, warto zadbać o to, aby stoły nasze i naszego przedszkolaka były również pełne produktów wysokoenergetycznych, sezonowych warzyw i owoców.

Warzywa w menu przedszkolaka to nie wszystko

Menu przedszkolaków warto wzbogacać w różnorodne kasze. Polecane przez dietetyków to kasza jęczmienna i gryczana. Najważniejsze, aby wybierać te najgrubsze, są one wtedy najmniej przetworzone i najzdrowsze dla przedszkolaka. Kasze zawierają dużo fosforu, wapnia, potasu, magnezu i żelaza są sycące i zapewniają energię na długi czas. Na uwagę zasługuję również kasza jaglana. Ma ona wiele pozytywnych właściwości, między innymi zmniejsza łaknienie na słodycze.

Na talerzu przedszkolaka warzywa korzeniowe

Dieta każdego człowieka, w tym również przedszkolaka musi być urozmaicona. Duża dostępność warzyw czy owoców to nie wszystko. Należy zadbać również o ich różnorodność i o to, aby jeść produkty sezonowe. Diety maluszków często są ubogie. Rodzice świadomie rezygnują z dostępnych produktów ponieważ dziecko ich nie lubi. Warto poszukać i pomyśleć w jaki sposób można je przygotować ,aby dziecko zjadło je ze smakiem. Obecnie w diecie przedszkolaków najczęściej brakuje właśnie warzyw korzeniowych (marchewki, selera, pietruszki czy ziemniaków). Okres jesienny obfituję w te warzywa i warto wzbogać o nie dietę ponieważ zawierają one kompleks witamin i minerałów, które odpowiedzialne są za wspomaganie odporności.

Przyzwyczaj przedszkolaka do kiszonek

Bogactwo witaminy C całej Twojej rodzinie zapewni właśnie kapusta kiszona lub kiszone ogórki. Dodatkowo kiszonki regulują prace układu pokarmowego, wspomagając jego funkcjonowanie i odbudowując naturalną florę bakteryjną. Są źródłem dobrych bakterii, które wspomagają układ odpornościowy. Jeśli maluch nie przepada za kiszonkami w najprostszej formie poszukaj przepisów na sałatki z nimi, jeśli dorzucisz do nich kilka jego ulubionych produktów na pewno się do nich przekona.

Dodatek witaminy C

By nie suplementować przedszkolaka witaminą C warto większość przyrządzanych potraw posypywać natką pietruszki bądź koperkiem, które mają ogromne ilości witaminy C.

Dieta jesienna jak każda powinna być urozmaicona , warto w tym okresie zadbać o bogactwo produktów sezonowych, wspomnianych kiszonek , orzechów, które zapewnią całej rodzinie odpowiednią dawkę energii i witamin.

No Comments Yet


Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *